5 tipp fogyni vágyó kismamáknak






A cikket beküldte: Simonné Kassai Éva védőnő, reflexológus www.sirogyerek.blog.hu

Köszönjük! 🙂

A kismama különös állatfajta: nincs ideje enni, sokat rohangál, és mégis hízik. Hogy van ez?

A szoptató kismamának nagy az energiaszükséglete a tejtermelés és a gyerekgondozás miatt is, ezért a hormonjai úgy rendezik a dolgokat, hogy a csecsemő még csak véletlenül se maradjon gondoskodás nélkül.

Tehát:
éhséget állít be, amikor csak lehet
tartalékot képez, amiből csak tud.

Ilyen ellenszéllel nehéz fogyni. És ha még az ember lányának jó családja is van, akik csak hordják a jobbnál jobb ennivalókat…. Az anyuka pedig jön-megy egész nap, remélve, hogy ezzel is lead egy kicsit, de ha akad egy szabad perce, rögtön behoz minden lemaradást (így az evést is), lehetőleg előre is tartalékolva, mert hát  mit lehet tudni, hogy mikor ehet legközelebb… És a gyerek mellett nem lehet éhen összeesni.

De ha mégis fel akarod venni  a kesztyűt:

1., Igazodj a gyerek menüjéhez!
A köztudatban – de legfőképp a nagyszülőkében – az a meggondolás uralkodik, hogy a gyerek emésztését minél hamarabb hozzá kell edzeni a felnőttes ételekhez. “Hadd egye a gyerek a töltött káposztát, úgyse kap mást!” És csodálkozik a felnőtt, hogy egyre hízik, és egyre betegesebb… Adva van tehát egy (vagy kettő vagy több) gyereked,  aki(k) – egy neked előnyös szemszögből nézve – alapvetően könnyen emészthető és egészséges ételeket igényelnek, azokat is kis adagokban. Tehát a te ételed ne az apáénak a párja legyen, hanem a gyereké!

2., Írd át a bevásárló listát!
Vannak dolgok, amik sem egy fogyókúrázó anyukának, sem egy egészséges gyereknek nem kellenek, legalábbis nem nagy adagban, és apát is meg lehet vigasztalni a hiányuk esetén (“hoztam neked helyette sört” – sör behelyettesítendő bármilyen, csak apa által kedvelt dologgal). Részesítsük előnyben a bio-dolgokat, mert ha a szervezetnek nem kell a
mérgek kiválasztásával és elpakolásával (zsírpárnák formájában) fáradoznia, akkor nagyobb esélyünk van az egészségre és a szépségre. Keressünk több teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó terméket, és együnk
több barna rizst, kölest, hajdinát, mert ezekkel tovább bírja a szervezet, később éhezünk meg, és – nem mellékesen – több tápanyagot tartalmaznak, ami a szoptatáskor jól jön.

3., Játssz a gyerekkel!
A gyerekek közismerten sok mozgást igényelnek, ezt a szülők sokszor szeretik elintézni azzal, hogy kizavarják őket egy zárt területre, majd kívülről szemlélik az eseményeket, mondván: ők kimerültek, és ezt
a rohangálást már nézni is fárasztó… De ha tényleg szeretnénk fogyni (és esetleg örömet is okozni
csemetéinknek), kapcsolódjunk be a játékba. Focizzunk, labdázzunk, sétáljunk el a világ végére (és vissza), és ne sajnáljuk magunktól a 7 emelet megmászását se (pl. rossz időben jól jön a lépcső). Ha az ember
kellőképpen ki van fáradva fizikailag, este mélyebben alszik, és kipihentebben ébred.

4., Vegyük elő a térképet!
…és a babakocsit, majd toljuk el a világ végén lévő barátnőhöz, kedvenc ruhaboltba, nagyihoz, mindegy, csak jó messze legyen, sokat kelljen gyalogolni, és ha lehet, ne szálljunk fel semmire útközben.

5., Legyen kéznél ennivaló a túléléshez!
…de nem mindegy milyen. Ha nincs időnk bármikor enni (márpedig nincs), a szaladgálás közben is felkapható harapnivalók legyenek elől,de a csokis keksz helyett tegyünk ki darabolt gyümölcsöt, sárgarépát, más zöldségeket, teljes kiőrlésű gabonából készült terméket. Célszerű a zöldségekből nagyobb adagokat előre darabolva a hűtőben tartani. Figyelem: olyan méretűre daraboljuk, amilyennel elboldogul a család minden tagja, vagy ne tegyük olyan helyre, ahol a totyogó is elérheti, nehogy félrenyelje vagy  a torkán akadjon.

Simonné Kassai Éva
védőnő, reflexológus

www.sirogyerek.blog.hu




Hozzászólhatsz a témához, or Hivatkozhatsz bejegyzésünkre.

Szólj hozzá, mondd el véleményed!

Powered by WordPress | For Free T-Mobile Phones visit www.BestInCellPhones.com | Thanks to iCellPhoneDeals.com, MMORPG Games and Fat burning furnace review

A weboldal sütiket (cookie) használ, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Az oldal további olvasásához kérem engedélyezd a sütiket. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás

Az oldalon megjelenő cikkek kizárólag tájékoztató jellegűek, azok tartalmáért felelősséget nem vállalunk.
Az oldalon közölt információk nem helyettesítik szakember véleményét, ezért kérjük, hogy minden esetben feltétlenül kérd ki orvosod tanácsát is.


FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK, ADATVÉDELEM