Élő, egészséges pizza






Először készítettem élő, nyers pizzát, és féltem tőle, mivel általában a nyers sósságok annyira nem jönnek össze nekem. Ez azonban kivétel lett, valószínű azért, mert tényleg szívvel-lélekkel készült barátaimnak: Szaffinának és Karesznak.

Ők kizárólag nyers, élő ételekkel táplálkoznak, már rengeteg tapasztalatuk van a nyersevés terén, így jó alanyok voltak arra, hogy leteszteljék első nyers, élő egészséges pizzámat (no meg a nekik készített élő édességeket – nyers zserbó, raffaello, gabonakávés-kókuszos tekercs, háromszínű pohárkrém, hamis túrós gyümölcspalacsinta is – sajnos túl zsíros édességeket válogattam össze, ez lehet, hogy nem volt túl jó ötlet).

Hozzávalók:

– az alaphoz: 1 kis kávédarálónyi arany lenmag őrölve, egy marék csíráztatott hajdina, pizza fűszerkeverék kis mennyiségben, de az alapból elhagyható (vagy ennek hiányában: kakukkfű, oregano, bazsalikom – lehet szárított is), 1-2 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál útifű maghéj, 2-3 kávédarálónyi őrölt mandula (attól függően, hogy közepes vagy nagyobb pizzát szeretnél) himalaya só, kis víz, amennyit felvesz, hogy könnyen formázható, nem túl száraz, de nem túl nedves masszát kapjunk

– a szószhoz: 2 közepes vagy nagyobb paradicsom, néhány karika aszalt paradicsom, himalaya só, fél vöröshagyma, 2 levélke friss bazsalikom, pizza fűszerkeverék (sótlan, nátrium-glutamát mentes), 1 evőkanál útifű maghéj (hogy a paradicsomlétől ne folyjon a szósz, legyen sűrű, szósszerű), 1 gerezd fokhagyma, csipet stevia vagy természetes édesítő (hogy a paradicsomnak előjöhessen az édeskés íze is, ne legyen olyan vad ízű)

– a tetejére az alábbi zöldségek kerültek szeletelve: paradicsom, uborka, újhagyma, retek, sárga húsú paprika + egy kis marinált (só, olívaolaj, szójaszósz keverékében) aszalt vöröshagyma, olívabogyó

hamis parmezán sajttal megszórva: kesudió megőrölve és kicsit megsózva (aki tovább szeretné sajtosítani, az tehet bele egy kis inaktív élesztőpelyhet is, én ezt most elhagytam belőle)

Elkészítés:

Az alaphoz valókat a csíráztatott hajdina kivételével aprítógépben jól összeaprítjuk, majd összekeverjük annyi vízzel, hogy jól összeálljon. Az aszalóra kerek formában kinyújtogatjuk, majd ropogósra aszaljuk. Ne legyen túl vastag, de túl vékony se. Célszerű kis peremet hagyni a szélén, hogy ne folyjon le a pizzaszósz, de nem muszáj.

A szószt csak tálalás előtt tesszük a pizzalapra, tehát nem ezzel együtt aszaljuk. A szószhoz valókat szintén összeturmixoljuk, beízesítjük.

Tálalásnál a pizza alapra kerül a szósz, erre a feltét (zöldségek ízlés szerint), majd egy kis hamis parmezán szórásnak. Növényi sajtot is apríthatsz rá.

 

A recept ötlete Gitta Élő ételek könyvéből származik, ezt szabtam egy kicsit testhez.

Nekem ízlett! 🙂




Hozzászólhatsz a témához, or Hivatkozhatsz bejegyzésünkre.

7 hozzászólás to “Élő, egészséges pizza”

  1. Szaffina szerint:

    Nagyon finom volt minden!! A pizzád pedig csillagos ötös! Bár ezt mindenre elmondhatom! Jóízűen ettük!! Szerintem szombaton sokan cseréltek volna velünk, hogy megkóstolhassák ezeket a nyers általad készített finomságokat! Élmény volt!

  2. Winklerné Vámosi Nóra szerint:

    Szia! Óóó, köszönöm a dicséretet! :))) Nekem is élmény volt, hogy itt voltatok!

  3. ILdiko Farkas szerint:

    Szia Nora !

    Köszönöm a jatekra valo meghivast, sajnos nem elek Magyrorszagon.

    ILdiko

  4. ILdiko Farkas szerint:

    Szia Nora !
    olvastam a Pizza receptet erdekesnek talalom es ki probalom en is.

  5. Rita szerint:

    Szia Nora,
    Aszalo hianyaban szerinted hogy lehetne elkesziteni ezt a pizzat?
    Köszönöm:
    Rita

  6. Winklerné Vámosi Nóra szerint:

    Szia Rita!
    Sütőbe tedd a pizza alapot egy sütőpapírra, a sütőt a legalacsonyabb fokozatra kapcsold, és ujjnyira támaszd ki, így nem melegedik túl, viszont szárad, a pára is el tud távozni. Időigényes lesz valószínű így is, mire kiszárad, de megéri! 🙂
    Sok sikert hozzá!

  7. Rita szerint:

    Szia Nora,
    Koszonom szepen a valaszt 🙂

    Rita

Szólj hozzá, mondd el véleményed!