Kukoricás gombaragu bulgurral






Ízletes vegetáriánus reform étel (vegán): kukoricás gombaragu bulgurral zabtejszínnel elkészítve.

Ugyan nem nyers, viszont nem tartalmaz sem húst, sem tejet és tojást sem.

Tálalható bármilyen más gabonafélével: kölessel, quinoával, barna rizzsel is, vagy akár teljes kiőrlésű spagetti tésztával is.

Hozzávalók:

400 gramm csiperke gomba, 1 fej vöröshagyma, 2 evőkanál kókuszzsír, himalaya só, vegamix, csipetnyi fehérbors, majoranna, petrezselyem, kb. 20 dkg kukorica, 0,5 dl zabtejszín, 2 evőkanál teljes kiőrlésű tönköly liszt

Elkészítés:

A vöröshagymát a kókuszzsíron kissé megpirítjuk, majd felengedjük kis vízzel és tovább dinszteljük (azért nem olajat használunk, mert az olajjal bevont hagymát a szervezet nagyon nehezen tudja megemészteni). Ezt követően belerakjuk a megtisztított és szeletekre vágott csiperke gombát és felöntjük vízzel. Borsozzuk ízlés szerint, befűszerezzük kis majorannával, petrezselyemzölddel és vegamix-szel. Ha megfőtt a gomba, a zabtejszínben csomómentesen elkevert tönkölyliszttel besűrítjük, végén megsózzuk himalaya sóval.

Himalaya sót azért a főzés végén célszerű hozzáadni az ételekhez, mert így megőrzi eredeti kristályszerkezetét.

A bulgurt kétszeres mennyiségű sós vízben puhára főzzük és együtt tálaljuk a gombával. Én póréhagyma szeletekkel díszítettem a tetejét.

Jó étvágyat!




Hozzászólhatsz a témához, or Hivatkozhatsz bejegyzésünkre.

Szólj hozzá, mondd el véleményed!