Lencse csíra






Télen szinte mindig van valamilyen csíra a tányérunkon. Általában több magot csíráztatok egyszerre, ezek között mindig van friss lencse csíra.

Igen gazdag fehérjében ez a kis hüvelyes növény.  Csírája hasonlít a megszokott főtt állapotú lencséhez (pl. lencsefőzelék).

Kis csírákkal a legfinomabb, akárcsak az adzuki bab csíra illetve a mungóbab csíra. Készíthető belőle magtejföllel beízesítve lencsecsíra főzelék, de főtt főzelékekbe is adagolható, így pl. a gyerekek is jobban megeszik elrejtve az ételbe.

Fogyasztható turmixokba összeturmixolt formában, de salátákra szórva igen dekoratív és egészséges ételt kapunk.

Használható bármilyen köretbe, pl. barnarizsbe keverve is, felhasználásának csak a fantáziád szab határt.

Nézzük, milyen beltartalmi értékekkel is jeleskedik ez a kis csírácska:

Jelentős mennyiségű fehérjét tartalmaz, szunnyadó állapotban a magocska 28 %-a fehérje, ám csírázáskor megközelíti a 40 %-ot. Fehérjéit élettani szempontból többre becsülik, mint pl. a borsóét vagy a tarkababét.

Sok foszfort, káliumot, és B1, B2 vitamint tartalmaz.

Csíráztatása: Én egy éjszakán át szoktam áztatni hideg vízben, utána átöblítem, és csíráztató tálra teszem. Kb. a harmadik napon már akkorák a csírái, hogy ehető, és ekkor a legfinomabb, amikor a csírák mérete még nem érte el az 1 cm-t. Csíráztatás ideje alatt minden nap öblítsd le kétszer, reggel és este, így nem penészedik meg.

Fogyasszátok Ti is! Egészségetekre!

A csíráztatásról bővebben itt olvashatsz:

Csíráztatás otthonhttp://www.fittnok.hu/csiraztatas-otthon

 




Hozzászólhatsz a témához, or Hivatkozhatsz bejegyzésünkre.

Szólj hozzá, mondd el véleményed!