Reform lecsó barnarizzsel






Igen, lehet a lecsót is kicsit megreformálni, bár eredetileg is zöldséges étel, de sok zsiradékkal, felvágottfélékkel el lehet rontani.

Én most sima rizs vagy tojás helyett barnarizzsel készítettem, mivel így rostdúsabb, laktatóbb, egészségesebb.

Vegetáriánus, egészséges, laktató étel. Könnyen és gyorsan elkészíthető recept.

Hozzávalók:

3/4 kg sárga húsú paprika, 1 piros húsú paprika, 3 paradicsom, 1 fej vöröshagyma, két evőkanál kókuszzsír, kb. 30 dkg barnarizs, himalaya só, pirospaprika

Elkészítés:

Az apróra vágott vöröshagymát kis kókuszzsíron megdinsztelem, majd felöntöm vízzel és fedő alatt tovább párolom. A paprikákat elkarikázom. Egy kis pirospaprikát rádobok a dinsztelt vöröshagymára, majd beleteszem a paprika karikákat, és felöntöm kis vízzel, félig megsózom, a só másik felét a főzés végén teszem hozzá.

Ízesítés végett egy kis aprított petrezselyemzöld tehető bele.

Főzöm egy darabig, közben a paradicsomot forró vízbe mártom néhány másodpercig. Erre azért van szükség, mert kiemelve a forró vízből könnyedén le lehet húzni a héját. A paradicsomot hozzáadom a lecsóhoz, és egy kicsit rottyantok még rajta. Nem kell agyonfőzni, éppenhogy jó legyen. A só másik felét a főzés végeztével hozzáadom.

A barnarizst a zacskón lévő leírás szerint megfőzöm, és a lecsóval együtt tálalom.




Hozzászólhatsz a témához, or Hivatkozhatsz bejegyzésünkre.

Szólj hozzá, mondd el véleményed!