Kölesfasírozott






Hús nélkül is lehet egészséges fasírozottat készíteni gabonából, pl. kölesből. Ez azoknak jó megoldás, akik szeretnének lemondani a savasító hatású húsos ételekről, ugyanakkor szeretnék érezni a régi, megszokott ízeket is.

Jóformán majdnem ugyanúgy készül, mint a húsból készült fasírozott, kicsit lágyabb, porhanyósabb állagú lesz.

Hozzávalók:

1 csésze köles, himalaya só, petrezselyemzöld (vagy szárított petrezselyem) piros fűszerpaprika, 1 gerezd fokhagyma, 1 kisebb vagy fél nagyobb vöröshagyma, bors, kis vegamix, 1-2 evőkanál lenmag (sárga), víz, zsemlemorzsa, kókuszzsír a sütéshez

Elkészítés:

A kölest alaposan megmossuk, négyszer-ötször is átöblítsük, hogy ne legyen főzés után kellemetlen utóíze. Addig mosd, míg a vize átlátszóan tiszta nem lesz. Ezután feltesszük főni 3-szoros mennyiségű sós, vegamixes vízben, és kb. 15-10 perc alatt puhára főzzük. Ha készen van, kihűtjük, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót: sót, borsot, piros fűszerpaprikát, 1 gerezd reszelt fokhagymát, apróra vágott vöröshagymát. A lenmagot ledaráljuk kávédarálóban, majd annyi vízzel összekeverjük, hogy tojás sűrűségű masszát kapjunk. Ez a massza fogja a tojást helyettesíteni, hogy összefogja valami a fasírozottat. (ha tojást fogyasztasz, természetesen azt is tehetsz bele). A lenmagos masszát a többi alapanyaghoz adjuk, jól összegyúrjuk, majd golyókat formálunk belőle, amit ellapítunk, és zsemlemorzsába (legjobb a tönköly morzsa) forgatunk.

(morzsába forgatva sütés előtt)

Kókuszzsírban sütjük ki. Lehetséges kis olajjal meglocsolva a sütőbe is tenni, így kevesebb olajat vesz fel.

(sülnek a kókuszzsírban a kölesfasírtok)

Salátával körítve, vagy bármilyen más főzelékkel együtt is tálalhatjuk.

Jó étvágyat!




Hozzászólhatsz a témához, or Hivatkozhatsz bejegyzésünkre.

Szólj hozzá, mondd el véleményed!